czwartek, 18 września 2014

Liebster Blog Award

Niedawno zostałam nominowana przez Gaję do blogowej zabawy jaką jest Liebster Blog Award (dzięki!). Trochę przypomina to łańcuszki, ale idea jest inna. Nie chodzi o SPAM, a o przekazanie cząstki siebie czytelnikom ;). Czuję się trochę niezręcznie, bo nie wiem jak ogarnąć 11 pytań dla 11 blogerów, myślę, że będą to jakieś uniwersalne pytania :D Do dzieła!


1. Czy uważasz, że ćwiczenia fizyczne są niezbędnym elementem zdrowego życia?

Nie, nie do końca mogłabym tak to nazwać (ćwiczenia=zdrowe życie). Ćwiczenia fizyczne niekoniecznie, ale ruch musi być! Poza tym dieta dużo daje. Bez odpowiedniej diety ćwiczenia nie zadziałają odpowiednio
.
2. Slow life czyli życie w swoim tempie, czy życie w zawrotnym tempie czyli w pogoni za coraz szybciej kręcącym się światem? 
Czasami bym wybrała brak życia, wegetację. Chciałabym żyć w swoim tempie, ale świat dookoła wywiera presję bym za nim podążała. Później wydaje się ludziom, że nie ogarniam. Nie ogarniam synchronizacji dwóch sprzecznych rzeczy, więc się gubię :D


3. Czy potrzebujesz autorytetów, a może sam dla siebie nim jesteś?
Pewnie, że potrzebuję! Zaczyna się od mamy, idzie przez nauczycieli (głównie panią z biologii z liceum), panią Kierownik z apteki (She's my heroine! - nie mylić z heroiną) oraz blogerów i zielarzy nie wiadomo na kim kończąc (pewnie na autorytetach z dziedziny fitoterapii jak pan dr Różański czy pan dr Łuczaj).

4. Gdybyś mógł/ mogła zrobić coś dla świata, to co to by było?
Jeśli dopada mnie depresja lub grobowy nastrój to najchętniej bym popełniła samobójstwo. W takich chwilach myślę, że jestem najgorszą osobą jaka się trafiła na tym świecie i jestem bezużyteczna. Też coś dla świata - 1 niepotrzebna osoba mniej.
Pocieszę Was, takich mocno depresyjnych chwil bywa mało (3-4 razy do roku, w porywach 5) ;)
Gdy mam dobry nastrój to myślę, że już robię coś dla świata. Wykonuję leki robione dla pacjentów jak najlepiej potrafię, czasem doradzę im jakie ziółka czy preparaty mogą stosować przy pierwszym okienku.

5. 5 przypraw, których nie może zabraknąć w Twojej kuchni? 
Pieprz, papryka, majeranek, czosnek, ziele angielskie (chętnie dopisałabym goździki, ale tych używam do żucia)

6. Znienawidzona potrawa z dzieciństwa?
Musi być potrawa? No dobrze. Jak byłam mała to chciałam być bardzo dobra i usmażyłam 7 dużych kiełbas na patelni dla mamy i cioci, ogólnie dla rodziny. One się spóźniały, więc wujek stwierdził, że mam zjeść te 7 kiełbas co usmażyłam. Zjadłam. Do dziś mi to wypominają i do tej pory z obrzydzeniem patrzę na smażoną kiełbasę.
Life is brutal.

7. Twój pomysł na idealne śniadanie...
Sznitka z masłem i wędzonym łososiem albo bułka z pomidorem, pieprzem i solą. Do bułki zamiast pomidora może być jajko (również z solą i pieprzem lub z musztardą).


8. Wierzysz w przesądy?
Jak byłam młodsza to wierzyłam. Teraz raczej twierdzę, że jesteśmy kowalami swojego losu, ale szczęściu można pomóc ;)

9. Najdziwniejsze połączenie smaków/danie jakie jadłaś to…
Papryczki jalapeno z waflami ryżowymi oraz wędzone szprotki zapijane mlekiem. Pizza ze szprotami. Spód pizzy był z proszkiem do pieczenia lub z sodą oczyszczoną - nie pamiętam. Kiedyś taką upiekliśmy z bratem, gdy mieliśmy po 8, 9 lat.

10. Produkty spożywcze, których nie użyjesz w swojej kuchni to…
Wszystko można użyć, jeśli jest pomysł. No dobra, znalazłam kilka rzeczy. Bita śmietana w spreju, mix tłuszczowy do smarowania pieczywa, wyroby śmietanopodobne, przyprawa do grilla, przyprawy z glutaminianem sodu (kogutki i takie do rosołu się nie liczą).

11. Twój patent na dobre rozpoczęcie dnia...
Dobry sen!


To były odpowiedzi na zadane mi pytania. Teraz wymyślam. Niech będą takie:

1. Jakiej muzyki słuchasz?
2. Jaką herbatę lubisz?
3. Ulubione ziółko?
4. Który suplement diety w kapsułkach uznałabyś za niepotrzebny?
5. Homeopatia - za czy przeciw?
6. Kosmetyki z wyższej (Vichy, Ilcsi) czy niższej (Z Rossmanna, Biedronki etc.) półki?
7. Co wzięłabyś na bezludną wyspę? Wymień 5 rzeczy.
8. Jakie kino lubisz?
9. Do jakiego kraju byś pojechała?
10. Jakie masz sposoby na dobry, spokojny sen?
11. Ulubiona literatura (horror, romans, popularno-naukowe itd.) i najlepsza książka przeczytana w tym roku to...

Nominuję 11 blogów:

Piszę do Was maila z zaproszeniem - beware... Udział w zabawie jest dobrowolny, więc nie musicie SPAMować sobie tablicy ^^

15 komentarzy :

  1. Ale Ci szybko poszło! LBA nie jest taki zły, zwłaszcza jeśli ma się coś do powiedzenia - tak jak Ty :-) Zawsze z odpowiedzi można się czegoś ciekawego, inspirującego czy przydatnego dowiedzieć.
    Bardzo chciałabym żyć w swoim tempie, ale tak jak piszesz - wir świata wciąga. Ani się obejrzę, a już kręcę się jak szalona i znów muszę hamować. Trochę zazdroszczę tym wszystkim, którzy potrafią zachować spokój w każdej chwili mimo pędu wszystkich dookoła i natłoku zdarzeń :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam, że dłużej mi to zajmie :D
      Nie wiem czy ciekawa jest opowieść o kiełbasie ;)

      Usuń
    2. Ja tam lubię słuchać takich "traumatycznych" historii. Chyba w poprzednim tekście o tym wspominałam (7 faktów o mnie) ;-)

      Usuń
  2. Ciężko uniknąć przypraw z glutaminianem sodu ale da się :). Za to chyba nie da się uniknąć chipsów, chyba wszystkie mają te wzmacniaczne smaku :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już od 2 miesięcy nie jadłam chipsów, a zjadłabym :< Gdzieś czytałam o chipsach z liści rzodkiewki
      Jak chce się szybko przygotować rosół to bez kostki rosołowej się nie da

      Usuń
    2. Jest sposób na naturalną kostkę rosołową ;). Wlewasz do garnka olej np. z oliwek, dodajesz przypraw jakie chcesz np. pietruszka, kozieradka, sól, pieprz, seler, wlewasz olej do foremek i wsadzasz do zamrażarki, a potem dodajesz do rosołu takie kostki ;).

      Usuń
    3. O, fajny pomysł! Ile można się od blogerów dowiedzieć! Dzięki :)

      Usuń
  3. dziękuję za nominację, na pewno na nią odpowiem jeszcze w tym tygodniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję bardzo za motywujący komentarz i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. :) Dzięki że i o mnie pomyślałaś - lubię odpowiadać na pytania bardzo, bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to fajnie :) Mi 1 nominacja na rok wystarczy, a na pytania też chętnie odpowiadam.

      Usuń

Proszę o nieobraźliwe komentarze. Obrażania nie popieram.
Nie chciałabym również SPAMu. SPAM jest dobry ze SPAMem wśród SPAMu, ale nie tutaj, więc komentarze z tego działu będą usuwane. Pod SPAM podchodzą również prośby o wspólną obserwację (i tak patrzę na blogi komentatorów - jeśli są).
Nie przejmujcie się, że od razu komentarze się nie wyświetlają - są weryfikowane.